day 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu day 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

day 4

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

25 November 2009 | Thailand, Bangkok

Ola!

Een hele zware dag vandaag! Mijn laatste nacht in het luxe dorm. lang getwijfeld of ik daar nog langer zou blijven. Het lag goed centraal, goedkoop, gezellig en schoon. maar langer dan 2 dagen ergens blijven is ook weer saai. Dus ik ging rond 8 uur vanmorgen op zoek, naar een ander hostel. Uiteindelijk heb ik een tuktuk gepakt naar een guesthouse wat me wel oke leek die ik vanuit Nederland had gezien. De tuktuk chauffeur heeft me nog eerst naar 2 winkels gebracht zodat hij commissie(free gass stamp!) zou krijgen. Gekke systeempjes hier. Hij Legde het ook zo uit, als je even 10 minuten in die winkel rondloopt, niets koopt, krijg ik alsnog een stempel, dus gaf hij me een goede prijs naar mijn Guesthouse. prima allemaal al waren het suuuper dure winkels. De een was een tailor, dus je kon alleen op maat gemaakte kleding bestellen, daar was ik in 1 minuut al weer weg, sorry maar ik kan niet 10 minuten nep een kostuum laten maken :P, de andere winkel waren diamanten, silver, goud, zulke dingen. Hij vermomde het in een ''souvenir shop''. Dus niet! :D
Maargoed, mijn 10 minuutjes vol gemaakt en dus naar mijn guesthouse gebracht. Op het dak hebben ze een paar hangmatten hangen en als je wil mag je daar gratis slapen. (!!!!!!) Man ik wel zelfs betalen om in een hangmat te slapen! en is het nog gratis ook! hoe vet! ingechekht en even op internet gezocht naar een ticket en visa naar Myanmar. Die 2 zijn geen probleem maar de hotels zitten allemaal vol. Dus morgen bel ik Bethel daar om te vragen of ze iets voor me kunnen regelen. Ticket is in vergelijking mega duur, maar ik heb het er maar te graag voor over! hoe vet zou dat zijn! :D (internationaal Congres enzo)!!
om 12 uur vertrokken op mijn zoektocht naar Bethel. Ik had het adres in het engels en thais, en omdat ik wist dat het meer dan 30 km ver weg was besloot ik de bus te nemen. Wauw wat een avontuur!!uiteindelijk heb ik 3 keer moeten overstappen en heb ik 4 uur (!!!!!!!!!!!!!) in de bus gezeten! Toen kwam ik bij de straat aan waar ik moest zijn, die ook nog eens een km lang was, en ik liep door een hele lange steeg ergens in de halve jungle/ halve woonwijken. Uiteindelijk aan het einde van het pad stond een groot gebouw, dus ik dacht: Yes !! gevonden! stond er iets met foundation of ......
dus ik wilde bijna omkeren, want ik dacht dat dat het niet was! Zag ik in mijn ooghoek toch nog staan: Bible study... hmmmm, toch maar even kijken. Het jhek ging open, ik stapte binnen, en ja hoor! Bethel!! :D Bethel was vroeger op een andere locatie en ze mochten het aders niet veranderen, daarom hebben ze bethel hier een andere naam gegeven, en de oude ( die zaal waar ik voor de eerste keer was, de thaise ) daar staat nog Watchtower.
ennieweej, een tour gehad, dvd voorstelling, SUUUUUUUUUUUUUPER GAAF! ECHT SUPERSUPERSUPER LEUK, lieve br en zr, echt hartverwarmend, wauw! zelfs een thaise zuster daar die tot haar 18e in Rotterdam had gewoond! dus dat was ook wel heel leuk om even mee te praten! :D
Ik kon zelfs meerijden naar de zaal, want die was al om 7 uur, en met die bus zou ik noooooit op tijd zijn geweest. In de zaal een zusje ontmoet die vrijdag met de bus naar Chang Mai gaat (10 uur in de bus jeeej) dus ik ga met haar mee! vrijdag naar chang mai! mocht ik nog naar Myanmar gaan kan ik daar ook mijn visum regelen. Om 11 uur kwam ik 'thuis'. ik was k-a-p-o-t!
Vervelende was alleen dat ik geen slaapzak had, dus brrrrr koud snachts. Ik heb dus ook niet veel geslapen en uiteindelijk heb ik al mijn kleren over me heen gelegd om het wat warmer te krijgen, wat wel hielp eigenlijk. ik ben nu pas een uurtje wakker ( is nu 12 uur hihi ) en vandaag ga ik lekker rustig rondlopen en wat dingen regelen. Misschien ga ik morgen een dagje naar een andere provincie waar je o.a de bridge river kwai\, tiger temple, en waterfalls hebt, dan blijf ik misschien daar een nachtje slapen en zorg ik dat ik vrijdag op tijd op het station sta voor chang mai! :D we zien het wel!


Liefs

M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 66910

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: