Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

04 December 2009 | Thailand, Chiang Mai

afgelopen maandag tot woensdag heb ik in de bergen gewoond/gewandeld. wauw wat heb ik nu nog(4dagen later) een spierpijn!! Ik zat in een groepje van 9 jonge mensen tussen de 24 tot 27 jaar oud ongeveer. Hele gezellige groep! al is de gemiddelde backpacker tovh wel een behoorlijk feestbeest waar ik toch niet helemaal tussen pas. Zelfs een ''nederlander''! Geboren in Oostenrijk, maar woonde nu al 12 jaar in Amsterdam. Lekker wat Nederlands kunnen praten dus, toch best wel fijn! Eerste dag was super zwaar. al was het maar 4 uur lopen deze dag, was 8 km daarvan aan een stuk door stijl de berg op! Klimmen dus! nog steeds heb ik pijn in mijn bovenbenen! Die dag hebben we ook op olifantjes gereden. Ik kon natuurlijk weer niet bij de groep blijven toen we pauze hadden dus ik ging wat van de omgeving bekijken. Kom ik een baby olifantje tegen, dus ik denk schattig!!! klomt dat kreng toch op me af gerend haha! blijkt dat het een heel ondeugend baby olifantje is!! :P maargoed. olifantentocht stelde niet zo veel voor(Ben verwend door India denk ik) savonds kwamen we aan bovenaan een berg bij de Lahu bergstam. Hier hebben we overnacht in bamboe hutjes. lekker allemaal op elkaar gepropt in 1 hut, maar wel heel gezellig. Khad verwacht dat het kouder zou zijn, maar dat viel redelijk mee. Savonds heeeeerlijk gegeten en kampvuur gemaakt. Op de markt had een van de jongens gedroogde mieren/krekels en rupsen gehaald die we savonds dus gingen opeten, wat dus voor veel hilarische momenten zorgde! Bergstam was wel op ons voorbereid want bier konden we gewoon kopen daar. Nadat de groep aan de 4e toe was ben ik maar gaan slapen. Hoe verder de avond vorderde en hoe meer het bier vloeit hoe lager het niveau qua gespreksonderwerrpen daalt. hihi.Die nacht trouwens niet geslape omdat de hanen te veel papaver hadden gegeten ofzo want ze hebben de hele nacht gekraaid :S
2e dag. Deze dag hebben we bijna de hele dag gelopen, alleen minder stijl omhoog gelukkig. Echt midden door de bush bush en jungle, super gaaf. Wat slangetjes gezien en grote spinnen, rupsen en de mooiste vlinders die je kunt bedenken ( ze houden niet van foto's ze willen niet stil zitten) ook nog wat waterfallen gezien, suuuper gaaf!! en savonds ergens bij een waterval in een nog kleiner krapper en 6 graden kouder hutje geslapen. Die nacht ook niet geslapen.
3e dag. deze dag hebben we weer heel veel gelopen en zijn we wezen wildwaterraften. Ik dacht dat valt wel mee, ik weet dat ze het in Nepal toen ook deden en dat stelde niets voor. Nou dit was echt wel een stuk anders!! een rotsen en bergen in het water!!! Toen ik eenmaal met mijn zwemvest en helmpje aan de kant stond klaar om te gaan zonk de moed me toch wel erg in de slippers, maar gelukkig toen we eenmaal bezig waren was de adrealine zo hoog dat ik me niet meer druk kon maken. Daarna zijn we nog op een bamboe vlotje wezen varen wat we zelf konden besturen. Helaas zat ik met allemaal zware jongens op het vlot wat dus resulteerde dat wij de enige waren van de 4 die onder water vaarde. zag er wel heel grappig uit!!
Ik laat nu heel veel dingen weg waarschijnlijk gewoon omdat het zulke 3 indrukwekkende dagen waren en we zoooo veel hebben gedaan. belangerijkste is in ieder geval dat ik het iedereen aan kan raden eens te doen, echt suuuper gaaf en het is boven mijn verwachtingen uitgestegen.(vooral de spierpijn)


Liefs
M

  • 05 December 2009 - 15:38

    Desiree Van Schip:

    Hey Rijntje....klinkt allemaal harstikke leuk zon jungletocht. Helemaal als we zelf ook nog gaan! Ik begrijp dat je iets voor de spierpijn mee moet nemen!
    Ben benieuwd naar de fotos en de verdere verhalen. Nog veel plezier daar en hartelijke groetjes van ons allemaal.

  • 06 December 2009 - 15:39

    Denise:

    hoihoi! ik zie dat mn moeder hieronder al een berichtje heeft achtergelaten, maar goed, hier even een berichtje van mij.
    We kregen in de zaal een briefje dat je een lezinkje hebt (nummer 2) op 22 december met deborah smit. het onderwerp is 'hoe weten we dat armageddon dichtbij is.'
    dat wilde ik ten eerste zeggen, maar ook dat het echt SUPERGAAF is wat je al allemaal hebt gedaan! :D
    ik ben echt superbenieuwd naar je foto's, jurkjes, je bruinheid en je muggenbulten (he-he).
    maar je bent zeker wel veel afgevallen? het lijkt al met al meer een survival-vakantie dan een rustig vakantietje, haha. maar je hebt nu geen internet, dat is wel een beetje jammer, maar we spreken elkaar dan denk ik als je terug bent!
    kussieeee

  • 07 December 2009 - 16:46

    Krelis:

    Als je nou gewoon op de msn was gebleven had ik tenminste ook drie pogingen hoeven ondernemen om iets te posten hier. Krakkemikkige internetverbinding. Wat ik dus wou zeggen (ongeveer): leuk om je verhalen te lezen! Ben echt super nieuwsgierig naar de foto's :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 66946

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: