Virgin Territory - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Virgin Territory - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Virgin Territory

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

08 December 2009 | Thailand, Mae Hong Son

Ik was al vroeg opgestaan omdat ik er S'avonds was achtergekomen dat ik geen schone kleren meer had om aan te trekken, wat ik normaal niet zo'n heel probleem had gevonden, maar in de velddienst wel!!! Dus ik om 6 uur opgestaan om 2,5 uur lang op zoek te gaan naar een jurk/rok whatever te zoeken. NIETS!! nergens niets! 1 jurk maar daar vroeg die gast zoveel voor dat ik het uit principe niet kocht. Wat dus resulteerde dat ik om 9 uur op het afgesproken punt stond, in mijn slobberbroek! Hikalu(Japanse zuster) Herkende ik al snel en klikte meteen heel erg goed. We zijn samen naar de winkel gegaan waar ik de jurk had gezien en hebben wel 20 minuten staan afdingen. Een echte volhouder die verkoper! Maar uiteindelijk een redelijke prijs gekregen en hoppa op weg naar het gebied! Dit was wat buiten Mae hong Son bij boerenhutjes. WAT EEN VERSCHIL!! Deze mensen hebben letterlijk nog nooit van ons gehoord en Thaise mensen zijn super gastvrij dus je mag meteen binnen komen, krijgt wat te drinken en mag zo 30 min je verhaal dien en bijbelteksten lezen, boekje bespreken en tijdschiften achterlaten. Die ochtend 2 'bijbelstukdies' opgericht. Wat een fantastisch land om te prediken. Ze komen gewoon op je afgelopen om te vragen: Wat ben je aan het doen? Mag ik ook zon traktaat? Wat een wereld van verschil. Ik heb in de velddienst ook de andere br en zr ontmoet. Ze komen uit duitsland en dienen nu al 9 jaar als speciale pionier in Thaildn. Super lieve en hele grappige mensen!! Om 3uur zijn ik en Hikalu lekker wat gaan eten, naar mijn guesthouse gegaan om mijn spullen op te halen en bij haar thuis afgezet, ik kon bij haar blijven slapen. Ze heeft een piepklein hutje waar een klein keukentje een bed en een douche in past, maar wel heel schattig! Daarna heb ik een scooter gehuurd en ben ik VOOR HET EERST in mijn leven op een scooter gaan rijden haha! Ik ben helemaal alleen Naar de Karen stam gereden, ongeveer 15 km de bergen in. Dit zijn oorspronkelijk Birmesen. Ze noemen ze ook wel Longnecks, omdat ze allemaal ringen om hun hals hebben. Prachtig om te zien!! Ik kwam er trouwens zondag pas achter dat je officieel wel een motorrijbewijs iets moet hebben in Thailand om te mogen rijden, maar het word redelijk gedoogd, hihi. Ik moest in het begin wel heel erg wennen, maar de terugweg ging heel vlotjes, appeltje eitje :D Weer geen blanke toerist tegengekomen, wat heerlijk!! :D
Savonds met Hikalu heerlijk wezen ten ( ze weet alle lekkere thaise gerechten ) en nog de avondmarkt afgegaan. Savonds hebben we nog tot 2 uur in de nacht wezen praten over van alles en om 7 uur ging de wekker weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hong Son

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 66988

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: