Toch maar niet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Toch maar niet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Toch maar niet

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

08 December 2009 | Thailand, Bangkok

Ik ben nu in Chantaburi!! :)
Ik vertrok vanochtend om 5 uur weer naar het busstation om de weg te vragen naar mijn Guesthouse in Rayong. Uiteindelijk werd ik achterin een pick up gezet en moest ik wachten tot deze vol zou stromen. na een half uur ben ik met tegenstribbellen van de chauffeur maar weggelopen want we waren nog steeds niet vertrokken. Ik moest naar een ander busstation om daar de bus te pakken naar de andere kant van rayong. Onderweg heb ik een pickup aangehouden met allemaal schoolkindjes om met hun mee te rijden naar het busstation. Zo schattig die uniformpjes :D eenmaal op het busstation had ik geen zin meer in Rayong te blijven, weet ook niet waarom, misschien was het de weg naar het busstation.. zo saai, had er niet een lekker gevoel bij, daarom de bus gepakt naar Chantaburi. Deze deed er ongeveer 3 uurtjes over. Weer de enige blanke en hutjemutje op elkaar gepropt met backpack en al. In chantaburi werd ik meteen bestormd door taxi/tuktuk/pickup/motor chauffeurs die me een lift wilde geven. Zo opdringerig zijn ze! ik word er altijd maar kriebelig van en ga dan koppig lopen. Dit heb ik dus maar weer gedaan, hopend dat ik de goede kant op liep. Al snel stopte ik bij een stoeprestaurantje voor een lekker thais ontbijtje. Daar ook de weg gevraagd, ik was so slim om het adres van het guesthouse op te schrijven deze keer(wat je moet je anders na 6 uur in een internet cafe he) al snel had ik het gevonden en heb ik voor 150 baht een heel simpel schoon kamertje. Geen ramen, gedeelde douche/toilet(zo een die nat word als je doucht hihi) en een ventilatortje. Lekker in de middag op stap geweest door de stad, een gigantische markt ontdekt waar ik super lekker heb gegeten( van alle kraampjes wat geprobeerd ) (thaise tapa's! hihi) daarna een scooter gehuurd voor vandaag en morgen, want morgen.... Ga ik met dolfijntjes zwemmen!! :D Om weer gedoe met taxi chauffeurs te vermijden en gewoon OMDAT HET ZO LEUK IS! ga ik met de scooter naar sea world. hopelijk vind ik het allemaal. Ik heb al borjes gezien dus moet goed komen. Ik kom onderweg langs een mooi wit strand waar ik sochtends dan al lekker heen ga. om 4 uur heb ik zwemmen, daarna lever ik de scooter in en ga ik naar Bangkok!

(Ik kom er trouwens nu pas achter dat iedereen in mijn mailbox een bericht krijgt dat ik dit ding schrijf!!! haha en ik denken dat alleen mijn ouders en mau en wat enkele vrienden die ik het had gestuurd het wisten!! sorry in ieder geval als ik iemand gespamt heb, ik verwijder nooit mail adressen in mijn mailbox, zullen dus een hoop zijn geweest die bijna elke dag zon mail kregen :P

ohja! Ik had zondag op de vergadering in het Thais antwoord gegeven en heb uit mijn hoofd geleerd hoe ik een traktaat aanbied in het Thais. Tot nu toe al 2 mensen kunnen geven :)


Liefs

M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 66987

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: