Day 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Day 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Day 2

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

22 November 2009 | Thailand, Bangkok

Bah, slecht geslapen!! Buiten was het tot 2 uur nog erg druk en ik was nog niet echt moe dus....... ik heb tot half 12 in bed gelegen!! hihi!:-P
Wat is het eerste wat je gaat doen in Thailand? Uitslapee!! :P
Eigenlijk was het plan om vroeg op te staan op zoek naar een ander Guesthouse. Maar sochtends toch maar veranderd in uitslapen en wachten in Sukumvit(Wijk)totdat de zaal zou beginnen. Want jaaaaaaah, dat was ik vergeten te vertellen, gisteren heb ik dus uren naar de zaal gezocht, langs de Roze buurt en dan links, hoppa!! Watch tower and tract society! om 2 uur was de zaal. ik was er om 13:40. Ik kom op de trap een broeder uit Denemarken tegen die me verteld dat de engelse vergadering aan de andere kant van Bangkok is, ook om 2 uur!! aaaaaaaaa!! snel snel snel taxi, voor een belachelijke prijs, ze zagen al dat ik haast had, en ik had geen zin of tijd om af te dingen! dus snel snel snel denk ik, maar bangkok he. Verkeer is een ramp hier!!!! In de tussentijd ook nog een half uurtje in de Starbucks gezeten met de meest ranzige iced brewed koffie aller tijden te kijken naar de hoertjes buiten die om de zoveel tijd werden opgepikt door de meest lelijke/dikke/oude mannen. Je ziet ze gewoon onderhandelen over de prijs, wat een belachelijk iets he. En dit land is dan voor 80% boedist? Ennieweej, de zaal: Ik was er om 5 over 2. nog steeds niet. Het is in een groot flatgebouw, wolkenkrabber eigenlijk dan he.. op de 14e verdieping. Dus ik snel naar de 14e verdieping, kan ik het toch nergens vinden?!! ik wel 4x die gang op en neer gelopen, niemand te bekennen! Dus ik mijn lef bij elkaar geraapt om emergency telephone te bellen die daar hing. Krijg ik een of andere Thai aan de telefoon die geen Engels kan. Wat kunnen 5 minuten lang duren als je elkaar niet verstaat! Uiteindelijk maar gewoon opgehangen en weer naar beneden naar de lobby gegaan. Sta ik gewoon in het verkeerde gebouw!!!! Heeft die loempia van een taxi chauffeur me bij de verkeerde ingang afgezet. Dus ik snel naar het andere gebouw, en ja hoor, zelfs al bij de benedeningang stond een groot bord: Kingdom hall of Jehovah's Witnesses! jeeeeeeeej! ik kom daar aan (ohja, ik heb me snel omgekleed in de taxi!!), doe de deur open, sta ik meteen al MIDDEN IN de zaal met mijn backpack!!! maargoed, ik heb nog een half uurtje de lezing gehoord, die was van een broeder van Brooklyn New York, die daar toevallig ook was met zijn vrouw. Daarna het lied. Sta ik daar mooi in het Nederlands te zingen, hihi, En daarna de boekstudie. Ik heb ook nog een antwoord gegeven in het Engels zelfs! over een br. uit Mau zijn gemeente, (ome joep) die vroeger bokser was en sinds hij Jehovah's getuigen is dat zijn persoonlijkheid in dat opzich was veranderd, en toen vertelde ik dat ik met ome Joep in de velddienst was en we een aggressief mannetje troffen die Joep begon te duwen. En ome Joep bleef gewoon heel rustig en kalm en uiteindelijk liep ie weg. ( jaja ik vond het ook maar heel knap van mezelf! ) Ik kon de eerste 15 minuten daarna ook bijna niet meer ademhalen hoor, dus zo stoer ben ik nou ook weer niet ;)
Ik heb jammer genoeg niet veel mensen gesproken want ik was vooral met het stel uit Brooklyn aan het praten. Echt een heel leuk stel! Ze zijn hier omdat hij een lezing heeft op het internationale congres in Myanmar!! (land naast Thailand) hoe vet is dat! Ik wil nu ook heel graag gaan, het is over een ruime week, dus ik kijk of ik een ticket en visum kan regelen nog snel. zou wel echt te gek zijn! toch nog een internationaal congres!!! :-D
Na de zaal ben ik met een groepje br. en zr. uit eten geweest in een Japans restaurant. Japanse Tapa's kun je het wel noemen. Echt super lekker! afscheid van elkaar genomen, en opeens was het donker buiten! de dag was zo snel om! en ik moest nog een slaapplek vinden!!! bah dat was wel even stressvol hoor!! heeft me we een uur 1/2 geduurd! wel een heel leuk Hostel gevonden. (300baht) Ik slaap met nog een paar meiden in een Girls Dorm. Alles is super de luxe, en de badkamer is echt suuuuuper mooi, alles eigenlijk, heel trendy enzo! En wat vond ik in de kast daar? Een Nederlandse reisgids van Thailand!! jeeeeeej! die had ik nou net nodig. dus die leen ik even deze 3 weken en ik leg m weer terug als ik naar huis ga. Ik weet nog niet hoe lang ik hier blijf, een Br vroeg of ik mee wilde rijden naar Cnang mai. Chang mai?? rijden?!! 700 km?!! die gaat dus bijna elke dinsdag voor zijn werk. Toevallig wil ik wel naar Chang mai, maar ik weet nog niet wat ik doe. ik vind de avontuurlijke route met de trein ook wel leuk, en dan af en toe ergens uitstappen en overnachten. We will see. Eerst maar kijken of het internationale congres me gaat lukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 67005

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: