Day 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Day 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Day 1

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

23 November 2009 | Thailand, Bangkok

Eerst nog even vertellen over mijn heenreis naar Thailand. ik vloog om half 12 sochtends en om kwart over 7 (!!!!!) zaten we al in de auto. Lieve Gino kon me gelukkig brengen en ook nog eens halen! Op het vliegveld met Gino en Mau nog even een Mc.ontbijtje gedaan en toen stond ik er alleen voor.(Moeilijkste doei ever trouwens met mau, bahbah, was echt niet leuk toen) Ik moest nog 2 uur wachten op mijn vlucht. Dat werden er al 3,5. Toen ik in Iran-Teheran lande werd me al meteen een hoofddoekje gegeven(trouwens best leuk sjaaltje nog!) en moest ik overstappen. Ik kon gelijk doorlopen, alleen toen ik in het vliegtuig zat duurde het nog 2 uur voordat ik eindelijk begon te vliegen. maargoed, ik was wel al om half 8 in Bangkok! wonderbaardlijk 3 kwartier te vroeg! De vlucht was trouwens best oke, behalve dat ik niet kon slapen. Ik zat met misschien nog 4 blanken in het vliegtuig. de rest kwam allemaal van Iran. Eenmaal in Bangkok aangekomen(overweldigend groot trouwens) ik op zoek naar een bus/tai/trein naar het centrum. binnen een half uur zat ik al in de bus.(150 baht=3euro) Het vrouwtje in de bus vroeg waar ik heen ging. hmmm, dat was een goede vraag! dus heeft ze me maar bij een populair stukje afgezet om een slaapplek te vinden. Dat was ook zo gebeurd, binnen een half uur had ik al een eigen kamer, 2 persoonsbed en een douche gedeeld op de gang (500 baht). Het was een guesthouse. allemaal prima verzorgd, niet heel luxe. Het gezinnetje zat beneden met de kids tv te kijken, in het gangpad naar de uitgang. De douche was een ramp! een 2 bij 2 hokje met een wc, en ook een douchekop! Wat dus resulteerde dat de hele wc nat werd als je ging douchen! maargoed. ik heb het allemaal overleefd. die dag ben ik lekker de stad ingetrokken en ben ik naar shopping malls en marktjes geweest. Mensen die van designer kleding houden hebben hier hun paradijs want ik heb zelfs in New York nog nooit zoveerl Gucci, D&G, etc winkels gezien. En dan heb je ook nog de namaak die je op de markt kan vinden. Echt super goedkoop is het niet. Ze weten goed dat je wel wat geld hebt als toerist dus de bedragen blijven hoog(vergeleken wat ze er dan voor vragen met een thai). Wat me meteen opviel was dat het hier zo schoon is! overal staan ook borden dat je geen afval op de grond mag gooien, die borden had ik ook in India staan! maar daar was het alles behalve schoon! zal wel liggen aan de hoeveelheid politie die hier loopt, o.a om het verkeer (een beetje) te regelen. Ook staan er hoge boetes voor vervuiling. Ennieweej, schoon dus, zeer prettig. Ik kom hier minder bedelaars tegen dan in India, al zijn ze er ook nog genoeg. Wat me wel opvalt is dat er bijna nergens kinderen lopen, terwijl in India ze je beroven als je even niet oplet. Die kinderen gaan hier gewoon bijna allemaal naar school. Ik moet wel zeggen dat Thailand het zo best goed voor elkaar heeft, als je het vergelijkt met andere Aziatische landen. Aangezien het hier zo schoon is en ik zo positief verbaasd was over Thailand besloot ik een klein risico te nemen door op straat te gaan eten. letterlijk op de stoep en half op straat hebben ze dan stoeltjes en tafeltjes staan en vanuit een kraampje krijg je dan eten. WAUW! lekker! en maar 40 baht! een grote kom met noodles en kip en weet ik veel wat allemaal. Ik had ook nog een Thai die me gezelschap kwam houden tijdens het eten. Bert heet ie, wat een Thaise naam he! en hij heeft me zelfs even geholpen met mijn guesthouse terug te vinden, ik wist namelijk niet meer precies waar die was. Vroeg of ik zin had om volgende week wat te gaan doen, als hij weer weekend had, maar dat was natuurlijk niet zon goed idee, hihi :-) Ik denk wel dat hij over me heen komt ;-)









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 67034

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: