Day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn Rotteveel - WaarBenJij.nu

Day 3

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

23 November 2009 | Thailand, Bangkok

Vnadaag wel vroeg opgestaan. Ik ben gewoon een kant op gelopen en gekeken wat ik tegen kwam. WAT EEN DAG!! ik heb zeker wel 50km gelopen, echt niet normaal. ik ben nu net terug, en ben KAPOT! kan niet wachten om zo naar mijn hostel te gaan en lekker te douchen. Ik heb echt Blaren op blaren op wonden en op blaren. Ik loop serieus mank! En dat resulteert tot nog meer TukTuk's, motortaxi's en autotaxi's die je benaderen! tot nu toe: 1x taxi, 2x bus. 1xboot.
de boot: ik kwam dus aan bij de kade en heb daar voor een balachelijk hoge prijs een 'rondvaart' geboekt. Ik had een hele boot voor 20 personen voor mezelf. (Kun je je wel een beetje voorstellen wat ik heb betaald) maar wel heeeeel relaxt. door de dorpjes gevaren die aan het water liggen en langs de grote touristiche dingetjes. ik had geboekt voor 2 uur. maar na 1 uur wilde mijn chauffeur die heel toevallig ook geen engels meer kon me al droppen bij een touristische tempel. Dat ging dus even niet door. Ik met voeten en handen en hele boze blikken even duidelijk gemaakt dat hij zijn 2 uurtjes maar vol gaat maken. Ik had een foto moeten maken van zijn geergerde blik dat zijn plannetje niet was gelukt. Was daarna ook niet meer leuk, we gingen vanaf toen echt heeeeel langzaam varen, bijna dobberen. Terwijl we daarvoor zo snel gingen als een speedboat. Ik heb zeker 5x heel boos gezegd dat hij harder moet maar het hield niet echt. Hij knikte vriendelijk en dobberde maar verder. Mijn eerste oplichting dus! Mooi geleerd ervan ook. Dat hele toeristische gedoe is niets voor mij. Na 2 uur dus wel uitgestapt en over de markten in Chinatown gelopen. grooooooooot! ik heb niet eens alles gezien, na 2 uur ben ik terug gegaan om de grote tempels en het koninklijke paleis te bezoeken. Bij de kleine attracties ben ik naar binnen gegaan, maar de grote zoals het paleis, heb je zeker een halve dag voor nodig om alles te zien, dus die heb ik alleen van buiten bezichtigd. Daarna een ferry gepakt naar de overkant van de rivier. Een plek waar geen tourist ooit komt volgens mij! Ik zat in de Ferry met 40 andere thaise en tijdens mijn 3 uur aan de overkant geen toerist gezien. Veel leuker vind ik zelf. Je kunt overal binnenstappen, mensen zijn niet nep vriendelijk om aan je te verdienen en de toegang is nog gratis ook :-) (echte Nederlander)
Daarna nog een paar uur rondgelopen in bangkok tot het donker begon te worden. Ik besloot maar een Tuktuk te nemen want ik was helemaal aan de andere kant van Bangkok. Wilde gewoon geen tuktuk chauffeur me brengen!!!! te ver te ver zeiden ze allemaal. ja wat nu?!!! Gelukkig ben ik vriendelijk geholpen naar een locale bus die naar mijn straat ging. Ook weer de enige blanke in de bus. Een bus voor 20 personen maar we zitten er met 40 personen in. ergens tegen een raam aan gedrukt zat ik dan, met angst overal want ik heb nog nooit in zon snel eng rijdende bus gezeten!! vooral met een chauffeur die volgens mij nog maar iets van 16 was. Ook nog lekker even bellen tijdens het rijden! Op de een of andere manier gaat het toch allemaal goed hier. In India heb ik nooit een ongeluk gezien, en hier tot nu toe ook niet. wat een mazzel. Vanuit de bus zit ik nu hier. ohja, eerst nog chips water en chocola gehaald(mijn eten voor vandaag) Ik ben ongesteld geworden, boohooo! :(


Liefs

M

  • 24 November 2009 - 06:25

    Jonathan:

    Zo jij ziet een hoop daar in weinig tijd! Wel zuinig zijn op je voeten want al ben je een buitenbeentje je hebt maar een paar voeten...Op buiten beentjes kun je binnen niet lopen, (moet je op krukken door je hostel straks)
    ben benieuwd naar je Bethel-avontuur. Groetjes uit saai NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

bye bye kitty

08 December 2009

Toch maar niet

08 December 2009

Rayong

08 December 2009

Vergadering in Mae Hong Son

08 December 2009

Virgin Territory
Marijn

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 66991

Voorgaande reizen:

18 Februari 2010 - 08 Maart 2010

Marijn ziek.

20 November 2009 - 11 December 2009

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Bye bye Bangkok

Landen bezocht: